Наскоро Google предложи нова технология, която да замени добре познатите външни текстови бисквитки (cookies). Новото решение се казва Federated Learning of Cohorts (FLoC) и според интернет гиганта ще предотврати индивидуалното проследяване на потребителите, ще защити тяхната конфиденциалност и едновременно с това ще даде необходимите данни на рекламодателите. Звучи красиво, но вече редица други компании отказаха да използват новата технология. Първата от тях беше сигурната, алтернативна търсачка DuckDuckGo. Още по-интересно е, че големите участници в проекта Chromium, развиващи собствени браузъри на тази база - Opera, Vivaldi и Brave, също няма да вградят тази технология в продуктите си. Apple и Microsoft също са против нея.
Основният аргумент на тези компании е, че FLoC нанася съществена вреда на конфиденциалността на потребителите, като в същото време се преструва, че осигурява по-висока конфиденциалност. Според тях FLoC не подобрява конфиденциалността на потребителите, а единствено носи финансови ползи на Google.