Необходима е промяна на традиционната представа за e-обучение, в центъра на което са учебните обекти (напр. материали) и/или субекти (напр. обучавани) към концепция за обучение, представено чрез дейности и разглеждано като процес на управление, базиран на предварително планирани или динамично възникващи редици от събития. В този смисъл е необходимо да се премине от разглеждане на е-курсове към процеси на е-обучение, от статично към динамично и активно поведение, от учебни обекти към дейности и събития, от е-материали към споделено съдържание и ресурси, или с две думи − от е-обучение към е+обучение. В основата на е-обучението е необходимо да се постави адекватен модел на процес на обучение, а не модел на електронен курс. Адекватното моделиране на процеса на обучение, в цялата му пълнота и многообразие, е решаващо за успеха на е-обучението.
-- процесът на обучение се представя чрез учебни дейности и ресурси;
-- управлението на процеса се базира на предварително планирани или динамично възникващи събития в обучението;
-- е-курсове, предметни области, потребители, педагогически стратегии, се представят с концептуални, когнитивни и компютърни модели, и др.
Bulgarian Educational Site
BEST (Bulgarian Educational Site Българският образователен портал) е софтуерна система за създаване, редактиране, споделяне, съхраняване, визуализиране и многократно използване на проекти за е-обучение, разработвани от различни образователни институции университети, училища, фирми и др. BEST осигурява поддръжка през целия жизнен цикъл на виртуалния процес на обучение – от дефиниране на целите на обучение, конструиране на електронни курсове и виртуални общества за познание чрез споделяне на опит и комуникация, съпровождане с редици от учебни ресурси и дейности (учене, тестване, изпитване, консултиране, общуване, работа в екип и др.), до оценяване на резултатите и качеството на обучение.
-- моделиране на процеси на обучение в различни области, базирани на широк спектър от учебни дейности и ресурси;
-- администриране и интерпретиране на създадените модели , и едновременно (паралелно) динамично поддържане на виртуално обучение и учене за множество потребители (обучавани, преподаватели, администратори, гости и др.);
-- поддържане на динамично виртуално взаимодействие между субектите и ресурсите на системата, осигурявано от модел на съответния процес на обучение;
-- виртуална комуникация чрез дейности и събития, свързани с обучението (създаване на учебно съдържание, обмен на информация, съвместна работа по усвояване на знания и др.) и с използване на различни технологии и средства (форуми, е-съобщения, стаи за разговори, видеоконференции, и др.);
-- прилагане на различни педагогически стратегии за обучение (в зависимост от специфичните потребителски нужди и с възможности за автоматично адаптиране на стратегиите на базата на модел на оценяване на знанията и уменията);
-- динамично генериране на е-тестове с адаптиране към обучаемите (в зависимост от прогреса и историята на обучение);
-- интерактивно взаимодействие (асинхронно и синхронно) между преподавател и студент при провеждане и контрол на обучението;
-- осигурена преносимост (импорт/експорт в стандарти IMS и SCORM) на е-курсове и е-задачи, и др.
Документацията на проекта може да бъде изтеглена ТУК