Номинал е ориентиран предимно към нестопански и търговски организации, но той с успех може да се използва и от организации от всякакъв род. Системата е отворена за всички потребители и притежава следните характеристики:
Счетоводство
стандартно двустранно счетоводство;
допълнителни три нива на аналитичност;
работа с валута;
автоматично осчетоводяване;
възможност за директно изтриване, при невярно записана счетоводна операция, без да се прави сторно;
възможност да се проследи състоянието на сметката преди и след момента на въвеждане на счетоводната операция;
едновременно водене на независимо счетоводство на различни организации и търговски фирми, с възможност за обединяване;
осчетоводяване по зададени шаблони;
приключване по зададени шаблони;
преоценка на валутни сметки;
ОПР, Баланс, Оборотна ведомост, Главна книга, книга на сметка, хронологичен опис, обороти.
Амортизации
счетоводен и данъчен амортизационен план;
сравнение на ДАПл и САПл.;
преоценка, смяна на метод, срок на годност;
автоматично осчетоводяване.
Бюджетиране
дефиниране на проект или програма със съответните приходни и разходни сметки, с до три нива на аналитичност (сметка, параграф, подпараграф);
информация за спонсорите на проекта;
изготвяне на плана на проекта;
възможност за отчитане на проекта в две валути едновременно, които са различни от основната;
всяка счетоводна операция може да бъде отнесена и към проекта (програмата). Това означава, че с едно записване могат да се извършват две отчитания (всяка операция по бюджета може да бъде отнесена и счетоводно);
възможност да се запише операция по проекта, без да се отнася към счетоводството;
автоматично прехвърляне на данни от един проект в друг;
следене на изпълнението на проекта, справка за състоянието на проекта за повече от една фискална година;
автоматично осчетоводяване по зададени счетоводни сметки;
всички справки излизат и във формат на Excel.
Покупки/Продажби
всички стандартни възможности за отчетност на складово стопанство;
водене на номенклатури и цени с три нива на аналитичност;
следене на плащанията;
клиентска картотека;
складови разписки;
изписване по средни цени;
автоматично осчетоводяване;
следене на неосчетоводените операции;
справки в различни разрези;
изготвяне на ДДС дневници.
Каса/Банка
приходни и разходни касови ордери;
директна връзка с покупки и продажби;
автоматично осчетоводяване;
шаблони за осчетоводяване;
касова книга.
Хонорар-сметки
неограничен брой сметки за изплатени суми за дадено лице в един календарен месец;
автоматично определяне на процентите за нормативно признати разходи, осигурителни вноски и авансов данък, както и изчисляване на съответните суми;
печат на граждански договори, сметки за изплатени суми, служебни бележки;
автоматично осчетоводяване на изплатените суми по зададени шаблони.