Всеки уебсайт трябва да отговаря на три основни показателя:
- Ефективност - отчита количеството и качеството на задачите, които потребителите могат да изпълнят с помощта на уебсайта.
- Продуктивност - параметър, отчитащ колко бързо потребителите се справят със сайта, изпълняват поставените им цели, като се взема предвид и времето на грешни опити.
- Удовлетвореност – параметър, отразяващ общата степен на комфорт на потребителите при работа със сайта.
Не по-малко важно е да се избере правилно целева аудитория.
Съставянето на списък на целеви аудитории и указания за техния приоритет трябва да предшестват проектирането на уебсайта.
Уеб сайтът ще бъде ориентиран към групата потребители ( клиенти, бизнеспартньори, инвеститори и др.), явяващи се жизнено важни за бизнеса на компанията. Избирането и постоянният мониторинг на целевите аудитории е една от ключовите задачи преди всяка реклама.
И не на последно място, изречение към всички, които са заети с бизнес дела и не се интересуват от темата (понеже за останалите е ясно като бял ден): всяка фирма с бъдеще ТРЯБВА да има свой собствен сайт! Няма "Ама ние само понякога..." или "То нашето е търговия с мушмули..." ВСЯКА! :)