Добавките за браузъри, блокиращи реклама, стават все популярни сред потребителите. Явно това е причината недоброжелатели да поставят капани с поредния опит за измама. Пресен пример е как находчиви измамници са успели да проникнат в официалния каталог с разширенията Google Web Store под чуждо име и чужд логотип. И това е останало незабелязано от Google над две седмици, през които десетки хиляди потребители са се заразили инсталирайки доверчиво фалшивата добавка. Тя е носила името AdBlock Plus, но няма нищо общо с оригиналното разширение, а просто дублира името и визуализацията му. Потребителите, които са били подведени да инсталират фалшивото разширение се оплакват, че браузърът им започнал да показва допълнителна външна реклама и са започнали да се отварят нови раздели. Към момента злонамереният AdBlock Plus е премахнат от магазина, но заразилите се с него са над 37 000. Това повдига сериозни въпроси за начина на функциониране и сигурността на Google Web Store. За да може някой да направи подобна измама, вероятно няма сериозна модераторска намеса при одобрение на нови добавки. Но защо ли няма автоматична проверка за еднакви имена, която да подсказва евентуална измама?
Към момента в уеб магазина се предлагат и други добавки използващи имена на популярните добавки и целящи да подведат потребителите по този начин да ги инсталират. Пример за такива може да са добавки използващи имена на популярни такива като: "uBlock Adblock Plus", "uBlock Plus", "AdBlock uBlock". Затова бъдете внимателни какви разширения инсталирате към браузъра си. Често фалшивите рекламни блокери нищо не блокират и/или просто заменят една реклама с друга.