1. Конкуренцията на социалните мрежи, която доведе до сливане (Bix) и поява на нови играчи (Islandoo, Xuqa) ще се засили. Вниманието на потребителите ще е ценна валута. Сега, когато всеки може да стане мини звезда в MySpace, ще победят тези мрежи, които ще успеят на направят следващата мега-звезда.
2. RSS няма да е на мода (ще са на мода "джаджите"). Не за първа година се счита, че RSS, който вече е стандарт и се използва навсякъде, ще завоюва масова популярност. В същото време мнозина не правят разлика между адресно поле браузъра и поле за търсене. Е, на тях едно малко оранжево квадратче не им пречи. В същото време т.н. "джаджи" продължават стремително да печелят сърцата на потребителите. Джаджите са събират на Netvibes, PageFlakes, Protopage и Webwag, по-рядко на блогове. Най-голяма популярност ще има джаджите за работа с фотографии и видео.
3. Ще изчезнат конкурентите на YouTube. В 2007 многобройните нови видео-сайтове ще имат същата зла участ както конкурентите на del.icio.us, който дружно попаднаха в забвение през 2006.
4. YouTube ще е по-голям сайт от MySpace. YouTube доста продължително следваMySpace.
5. Мобилните социални мрежи ще престанат да съществуват. Мобилният достъп ще стане това, което трябваше да бъде по начало - допълнение към социалните мрежи.
6. Глобализацията на социалните мрежи ще се провали заради силните позиции на местните играчи. Например в Китай и Япония MySpace едва ли ще измести Mixi.
7. YouTube ще има служба за запознанства.
8. Някой ще купи Metacafe.
9. Социалния браузър Flock ще издъхне.
10. Ще се появят хибриди на социални мрежи и тв-шоу.
11. Знаменитостите от YouTube ще се появят в холивудски филми, а трейлъра на новия епизод на "Хари Потър" - на YouTube.
Източник: soobshestva.ru