Определете дневен ред и целПреди да започнете определете ясен дневен ред и цел на чата. Важно е да изпратите електронно писмо на участниците в него преди началото на беседата и да изложите в него въпросите и проблемите, които ще се обсъждат. Това ще позволи участниците да се подготвят по-добре, няма да има импровизации.
Без празни приказки
Когато сме в чата, както и в реални срещи, сме склонни да дърдорим по общи теми, с което се губи време и сили. Такава е човешката природа. Но ако имате модератор, той ще открие беседата с приветствие и ще започне обсъждане на проблемите, посочени в дневния ред.
Нека участниците в чата се придържат към дневния ред
Модераторът може да помоли участниците в чата да се придържат към предварително посочените въпроси за обсъждане. Няма нищо лошо в една-две шеги, но важното е обсъждането да не попадне в задънена улица.
Отбелязвайте с кого говорите
Тъй като в чата се "говори" едновременно като се отговаря на предишни коментари, не винаги е ясно към кого се обръщате. Затова преди името на човека, към когото се обръщате слагате "@" (например "@Иван". Ако искате да отбележите тема, по която говорите, пишете "re:отчет" или "В отговор на:...".
Поставете ограничение във времето
Освен чат, хората могат да се занимават с още доста неща. Затова установете лимит (1 час, 90 минути...) и се придържайте към това ограничение. Когато времето за чат привърши, например остават 15 минути, помолете участниците в чата да се ориентират към приключване. В края беседата се завършва, а ако е необходимо, се определя друг ден и час, който устройва всички. Прави се равносметка и се набелязва каква ще е по-нататъшната дейност.
Източници: webworkerdaily.com, lifehacker.ru