Младите в САЩ смятат, че общуването с имейл е прекалено формално. 17-годишните използват електронна поща най-вече, за да общуват с учителите си или да получат уведомяване от Facebook.
Две независими изследвания на Pew Internet и American Life Project показват, че само 16% от младите интернет-потребители използват ежедневно електронната поща. В същото време 92% от възрастните участници в анкетата споделят, че използват своя имейл редовно. 36% от тинейджърите предпочитат SMS-ите, чатът се използва от 29% от запитаните, а 23% от младежите посочват социалните мрежи като първо средство за цифрова комуникация.
Понижаването популярността на имейла не бива да обяснява единствено с възрастовия фактор. Препълването на пощенските кутии със спам, позабравените електронни бюлетини, разпращането на вируси чрез имейли кара потребители от всички възрасти да търсят по-надеждни средства за връзка. Джим Шрейт, 50-годишен инвеститор, предпочита Skype за делово общуване. Той споделя, че протоколът VoIP е по-оперативен в сравнение с електронната поща.
35-годишният програмист Марк Иглтон използва имейл само в краен случай. Неговите любими средства за общуване са интернет-пейджърите. Електронната поща, според него, е по-подходяща за общуване с близки или ако трябва да се изпрати едно съобщения на няколко получателя. Иглтон е активен потребител на миниблога Twitter, позволяващ да се изпращат съобщения до 140 символа и да се следи за обновления на избрани потребители.
Стив Джонс, един от о„авторите на изследванията на Pew Internet и American Life Project, счита, че независимо от очевидните достойнства на другите платформи, имейлът си остава проверено средство за делово общуване„ Преимуществата му са, че самият формат на общуване не изисква незабавен отговор. Възможно е младото поколение да внесе промяна в бизнес-общуването, но и работната атмосфера ще повлияе в стила им на общуване.
Източник: net.compulenta.ru