download.bg
 Вход Списание  Новини  Програми  Статии  Форум  Чат   Абонамент  Топ95   Архив 
 
Търсачка

Търсене на новини по ключови думи

 

RSS захранване
 

Принципите на Стив Джобс

26.08.2011 13:43 (преди 12 години и 8 месеца) | stefankr | показана 3363 пъти Статистики
В сряда вечерта Стив Джобс обяви за оттеглянето си от поста Генерален директор на Apple. Той остава Председател на борда на директорите и продължава да е на щат в компанията. Оставката на Джобс бележи завършека на цял етап от развитието на Apple.
Под негово ръководство на пазара се появиха култови продукти - от MacBook и iPod до iPhone и iPad. На 10 август 2011 година Apple стана най-скъпата компания в света.
Джобс създава Apple през 1976 година. През 1985 в резултат на конфликт с мениджърите се лишава от поста CEO и се връща в компанията едва през 1997 година. През 2003 г. откриват, че е болен от рак, но след лечение той се връща и работи като Генерален директор. През 2009 година медиите разбраха, че му е трансплантиран бъбрек, а от януари 2011 Стив Джобс излиза в безсрочен болничен.

Ето някои от принципите му:

  • "Компютрите са като велосипед. Но за нашето съзнание" [Memory and Imagination : New Pathways to the Library of Congress, 1991 г.]

  • "Нямах собствена стая, спях на пода при приятели, предавах празни бутилки по 5 цента, за да си купя храна. Това беше прекрасно" [Реч пред студенти от Станфордски университет, 2005 г.]

  • "Главната причина хората да си купуват компютър за дома е възможността да се свързват с национална комуникационна мрежа. В момента сме в самото начало на този етап, но ще бъде истински пробив. Примерно като при телефона" [Playboy, 1985 г.]

  • "Компютърът изпълнява много прости инструкции - вземи число, прибави го към друго число, сравни полученото с трето, но той го прави със скорост 1 000 000 операции в секунда. А при скорост един милион в секунда резултатът изглежда вълшебен" [Playboy, 1985]

  • "Сякаш са ме ударили в корема и са ми извадили душата. Аз съм само на трийсет и искам да продължавам да създавам неща. Знам, че мога да създам поне още един велик компютър. Но Apple не ми дават този шанс" [Playboy, 1987 г.]

  • "Имам план как да спася Apple. Идеални продукти и идеална стратегия, която да подхожда на компанията. Но никой там не ме слуша" [Fortune, 1995 г.]

  • "Като гледам назад, това, че ме уволниха от Apple стана най-доброто събитие в живота ми. Избавих се от товара на успелия човек и отново придобих лекотата и съмнението на новака. това ме освободи и ознаменува началото на моя най-творчески период" [Реч пред студенти от Станфордски университет, 2005 г.]

  • "Проблемът на Майкрософт е в това, че нямат вкус. Въобще никакъв. Те не мислят творчески. В техните продукти няма култура" [Triumph of The Nerds, 1996 г.]

  • "Пазарът на настолни компютри е мъртъв. Майкрософт напълно доминира, но без да допринася с никакви иновации в индустрията. Това е краят. Apple загуби, а в историята на персоналните компютъри настъпиха средните векове. И това ще продължи още около десет години" [Wired, 1996 г.]

  • "Креативността - това е просто създаване на връзки между нещата. Когато питат творците какво са направили, те се чувстват малко виновни, защото в крайна сметка не са направили нищо, а само са забелязали. Те са могли да свържат различни късчета от опита си и да синтезират нещо ново. Това се случва или заради по-големия им опит, или за това, че повече размишляват" [Wired, 1996 г.]

  • "Когато си млад и гледаш телевизия, си мислиш, че телевизионните компании нарочно правят хората тъпи. Но когато станеш по-възрастен, разбираш: хората сами искат това. Това е още по-плащеща мисъл. Заговорът не е страшен. Можеш да започнеш революция срещу него. Но няма заговор. Телевизионните компании просто отговарят на търсенето" [Wired, 1996 г.]

  • "Много е сложно да създадеш продукт, използвайки фокус-групи. Често хората не знаят какво искат докато не им го покажеш" [BusinessWeek, 1998 г.]

  • "Това е като чаша леденостудена вода в ада" [За популярността на iTunes сред потребителите на Windows по времена съвместно изказване с Бил Гейтс на конференцията AllThingsD, 2007 г.]

  • "Сега представяме три нови продукта в едно. Това е революционен мобилен телефон, iPod със сензорен екран и устройство за сърфиране в Интернет" [при презентация на iPhone. 2007 г.]

  • "Ние не се бъркаме в търсенето, но те поискаха да се занимават с телефони. Не трябва да се заблуждаваме, те искат да унищожат iPhone. Ние няма да им позволим" [За новата мобилна операционна система на Google — Android. 2010 г.]

  • "През последните 33 години всяка сутрин се гледам в огледалото и се питам: Ако днес е последния ден в моя живот, ще правя ли това, което съм планирал днес?" [Реч пред студенти от Станфордски университет, 2005 г.]

  • "Да помниш, че скоро ще умреш – това е великолепен инструмент, който ми помогна да взема най-важните решения в живота си. Мисълта за скорошната смърт е най-добрият начин да се избавиш от илюзиите, че има какво да губиш. Ти вече си сякаш гол и няма причини да не следваш сърцето си. Смъртта – това е най-доброто изобретение на живота" [Реч пред студенти от Станфордски университет, 2005 г.]

    Източник: NNM

    Реч пред студенти от Станфордски университет, 2005 г.

    (текст и видео)
    http://vbox7.com/play:2226528b&ef=1

    Сензация - връзката на Apple с петролния разлив в Мексиканския залив

    (пародия)

  • Вижте още:

    Мнения на потребители

    Твоето мнение

    Няма мнения

    Платени препратки

    Яки графични станции
    Рендиране в реално време
    и на най-тежките обекти - от Перси ООД
    www.persy.com
    Рекламни чанти
    Екстрапак произвежда рекламни чанти
    и опаковки от хартия и (био)полимери
    Bags.BG
    bgERP
    Управлявайте фирмата си
    с безплатен, уеб базиран софтуер
    www.bgerp.com

    вашето каре - тук

    за нас | за разработчици | за реклама | станете автори | in english  © 1998-2024   Experta Ltd.