Комисията по справедлива търговия на Тайван (Taiwan's Fair Trade Commission (FTC)) излезе с решение да наложи парична глоба на гиганта Samsung Electronics. Разследване е показало, че от компанията са подвеждали потребителите и са създавали лош имидж на конкурентите си посредством некоректна маркетингова стратегия. Глобата е за повече от 340.000 долара, като е поредната санкция, която корейският мега производител ще понесе.
От комисията поясняват, че са започнали разследване в първата половина на годината , след като местен интернет сайт обвинил Samsung, че публикуват негативни коментари от името на несъществуващи потребители по адрес на конкурентни марки и техни модели. Разследването показало, че от Samsung са наели маркетингова фирма, носеща името OpenTide, за да промотират продуктите си. Въпросната фирма от своя страна възложила на служителите си да рекламират и възхваляват продуктите на корейците по различни сайтове и форуми. Всеки служител е трябвало да покрива определен дневен норматив за написани мнения и да работи с различни профили. Освен възхвала на Samsung, многото фалшиви потребители пускали и лъжливи негативни коментари за конкурентни марки, а една от най-засегнатите в това отношение е местната HTC. Във форуми често се срещали оплаквания от проблеми с модели на HTC, а също така се показвали сравнителни таблици между продукти на Samsung и HTC, в които, разбира се, южнокорейските продукти доминирали.
Според комисията подобен маркетинг е некоректен и със сигурност се е отразил на крайния избор на потребителите. Също така от FTC допълват, че глоба нямало да бъде наложена, ако някъде в тези надписи било споменато, че става дума за рекламно съдържание, но това разбира се, било пропуснато.
Samsung Electronics коментират единствено, че са разочаровани от решението на Тайванската комисия, но не споменават дали възнамеряват да се съобразят с него или да обжалват.
А дали част от финансовите проблеми при HTC се дължат на подобен некоректен маркетинг? Какво е мнението ви по въпроса?