AVG са една от най-известните компании в сектора за антивирусни софтуерни решения. Компанията предлага и безплатна версия на антивирусната им програма, насочена към домашните потребители. Според последна информация от AVG са решили да си осигурят допълнителни доходи, като за целта ще продават информация за своите потребители на различни рекламодатели. Официалното становище посочва, че това се прави с цел и за в бъдеще компанията да продължи да предоставя безплатна версия на програмата си.
Това ще стане след по-малко от месец, когато в сила ще влезне новото потребителското споразумение. В него ще има текстове посочващи, че AVG ще събира информация за посетените от потребителя сайтове, какви запитвания е използвал, името на интернет провайдъра му или мобилния оператор, а понякога дори какви програми и приложения използва. Все пак от AVG успокояват потребителите, че информацията, която ще се продава на рекламодатели няма да има никаква връзка с конкретен потребител с изключение на неговия Advertising ID. Ако в цялостната информация има данни, позволяващи да се установи самоличността на потребителя, от AVG ще ги премахват преди да ги предоставят на трети страни. Данни за точните координати на потребителя ще бъдат сливани в обща статистическа информация без да са персонални.
Новото потребителското споразумение влиза в сила от 15-ти октомври и е предвидена възможност за отказ от участие в тази програма. Продуктите на AVG се използват от милиони потребители по цял свят. Любопитно е дали промените в политиката на компанията ще се отразят върху броя потребители избрали техния софтуер.