Този продукт е предназначен за водене на дневници за приходите и разходите, когато фирмите не са задължени да използват двустранна счетоводна отчетност. Продуктът не се нуждае от инсталиране, достатъчно е да се разкомпресира на някои от дисковете, включително и на флашка и е готов за работа.
Водят се: Дневник за приходите, Дневник за разходите, Дневник на касата, Дневник на банката и Регистър за дълготрайните материални и нематериални активи. Допълнително се води списък на дейностите на фирмата, за да може да се прави отчет за ефективността от различните дейности, списък на контрагентите, за да може да се следят приходите от различните фирми, когато това се изисква от данъчните служби (например от изобретения и авторски свидетелства). Поддържа се и таблица за данък общ доход, за да може във всеки момент да се вижда дължимия данък. Във всеки момент може да се извежда отчет за приходите и разходите (от дата до дата).
Воденето на дневниците е лесно и удобно, а към всеки има помощна информация за начините на въвеждане на информация. Например при повтаряне на информацията от предходния запис, само с двукратно щракване на мишката тя се копира в текущото поле. Предлага се готов избор на вид приход или разход от предварително зададени списъци.
Начисляването на амортизациите е напълно автоматизирано. Операторът трябва да посочи период от месец до месец и да натисне съответният бутон. Няма опасност да се начисли втори път, ако се посочи повторно същият период.
Могат да се извеждат дневници за приходи или разходи за произволно избран период или по търсен текст, в случай че се търси определен документ.
Накрая на отчетния период може да се изведе отчет за приходите и разходите, който е готов за попълване на данъчния формуляр.
Подготвянето на файл за следваща година запазва всички постоянни списъци и изчиства дневниците, като за касата и банката се изчисляват салдата в началото на новия период.
Многофирмен вариант се задава като с десния бутон на мишката се щракне върху иконата, избира се Properties и в командния ред след един интервал се добави MF (параметър за активиране на многофирмен вариант). Ще стане .....\Saldo.exe MF. В меню База ще се появи подменю Фирми. За всяка фирма, автоматично се създава поддиректория с имe номерът на фирмата.
Обновяване само на EXE-файла от http://www.electric-cc.com/files/saldo_update.exe . Копирайте този файл в папка Салдо, стартирайте го и натиснете Install.
Програмата работи както на 32 така и на 64 битови машини.