Разработчиците на най-популярния браузър Google Chrome са решили подобно на други интернет браузъри да вградят функция за автоматично блокиране на рекламно съдържание. Това би спестило нуждата от инсталиране на външна добавка за тази цел. Дали обаче ad block варианта на Google работи добре, имайки предвид, че почти всичките доходи на компанията са от реклама? Отговорът е не, поне според екипа стоящ зад една от най-популярните добавки - Adblock Plus. Те са провели собствени тестове, според които вграденият adblocker в Chrome спира едва 17% от рекламите. Направено е сравнение с тяхното разширение Adblock Plus, което се е представило много по-добре и е спряло над 92% от рекламата в същите сайтове.
Все пак трябва да се отчете, че вграденият блокатор на Google сега бива пуснат и тепърва ще се усъвършенства, както и, че работи по различен метод и дефиниции.
Със започването на месец февруари, вграденият блокатор на реклама трябва постепенно да се появи във всички версии на Google Chrome. Така всеки потребител на браузъра сам ще може да прецени дали е ефективен.