На лондонска конференция, посветена на перспективите пред Web 2.0, Джим Чикони, вице-президент на AT&T, съобщи, че сегашната мрежа просто няма да издържи постоянно нарастващия обем на създаваното от потребителите мултимедийно съдържание, най-вече видеоклипове и музика. "Днес ние сме свидетели на най-драматичния период в цялата история на Интернет - вълната от онлайн съдържание", заяви той. Експертът допълни, че "безпрецедентната нова вълна на широколентов трафик" към 2015 година ще нарасне 50 пъти. Допълнително натоварване на мрежата идва и от нарастващата популярност на видеото с висока разделителна способност. "Всяка минута в YouTube се добавят нови осем часа видео. Много скоро това видео ще бъде във формат HD, а HD е с 7–10 пъти по-голям обем отколкото днешния типичен видеоклип. През 2010 година видеото ще е 80% от целия трафик. Сега то е 30%".
Според Чикони, за обновяване на инфраструктурата в САЩ ще са необходими към 55 милиарда долара, които да се инвестират за три години. В световен мащаб са нужни около 130 милиарда. От AT&T ще отделят 19 милиарда за поддържане и обновяване на собствената мрежа.
Източник: Еplus