Известната добавка към интернет браузърите, която служи за блокиране на реклама - Adblock е била продадена на друга компания. Няма допълнителна информация за параметрите на сделката и нейната стойност. Потребителите които използват Adblock и Adblock Plus под браузъра
Google Chrome обаче, вече получават известие, че софтуера с настройки по подразбиране ще допуска показването на приемливата реклама и ще блокира само дразнеща такава. Сами се досещате, че тези две понятия могат да са доста разтегливи. И все пак за приемлива ще се счита рекламата съответстваща на изискванията "Acceptable Ads". Тя би трябвало да съдържа статично съдържание само от текст, без анимации и звуци, като не прикрива реално съдържание в уеб-сайта в който е разположена. Трябва недвусмислено съдържанието й да се приема за реклама, а не за подвеждаща информация. Ако някой сайт или рекламна мрежа иска да влезе в този бял списък, който небива блокиран, то трябва да сключи договор, който е безплатен за малки и средни сайтове и блогове, но на по-големите ще се наложи да плащат комисионни.
Все пак добра новина за потребителите е, че има възможност ръчно да настроят Adblock и Adblock Plus добавките отново да блокират всякакво съдържание и да не използват белите списъци по подразбиране.
Дали това е новата стратегия на Google за справяне с проблема касаещ блокерите на реклами? А дали и други популярни добавки ще бъдат закупени и преминат към подобна политика? Предстои да разберем, но само за информация ще споменем, че Adblock се използва от над 40 милиона потребители към момента.
А видяхте ли нашата статия с тестове на различни блокери и разглеждаща по-подробно проблема: Блокиране на реклама в интернет. Тестове на различни програми и анализ на проблема.?