Сашо, ще ти призная една тайна. ОЩЕСТВЕНА. Блендер е така замислен, че ако го познаваш малко повече, ще си сигурен че вече някой се е сетил за тъпите текстури и решил проблема по много елегантен начин:
File -> Apend...
Така можеш да импортираш материали, текстури, осветление.. абе всичко от някой друг блендерски файл.
Ще почерпиш ли за това открехване. Сега ще ти кажа и друго. Аз текстурите си ги апендвам от готови библиотеки с текстури за блендер. Тези библиотеки представляват обикновени блендерски файлове.
Ето ти моделите:
Blender_Materials_Database.zipА ето ти и самата библиотека:
matlibv1_02.zipНали запомни "File -> Append..->" и от там нататъка си избираш материал. Ако намериш файл с подходящо осветление, можеш да си го запазиш и да си ползваш само осветлението и т.н.