кафявата грес е много подходяща за втулкови вентилатори, които са работили известно време, леглото на втулката е леко износено и започва едно неприятно притропване. смазването с нея помага поне за известно време да се обере луфта и перката става отново тиха. по мои наблюдения изкарва 5-6 месеца до нуждата от следващо смазване. да, греста е наистина гъста и след като разглобя и смажа съответната перка я включвам към някакви 12в, ако не завърти и помагам с ръка, в началото върти на малко по-ниски обороти. след това я оставям няколко часа да поработи докато греста се разнесе хубаво по оста и втулката, а излишното количество се избута настрани. освен това при продължителна работа на по-високи температури греста става видимо по-течна.
за вентилаторите с търкалящи лагери - ако някой иска да ги смаже както трябва, играчката е доста по-голяма - лагерчетата се свалят и се топят в нагорещена втечнена грес (който има велосипед знае за какво става дума ). за по-бързо смазване обикновено капя в лагерите силиконово масло и включвам перката да работи за да успее смазката да влезе добре в черупката на лагера.
--------------------------------------------------------
такива глупости даже техник не може да приказва-за компенсиране на луфт чрез мазане е смешно
виж ако ги прават в каспичан или волуек - то значи нещо е постигнато
американските нямат луфт и не се налага допълнително да се смазват при 24 часова работа 5 години,професори ги разработват,роботи ги произвеждат.
масло и маслионки в комп-
ша ма скъсате
брия
това да не е трактор
и да ти да бръмчи?????
ми това е нечувано
вадил съм вентилатори от изхвърлени поради старост-работили нон стоп в банка
и пак са безшумни и се самосмазват- то такава им е направата и такъв им е замисъла
като за простаци.
които могат да си ги купят