Консорциумът, съставен от 11 железопътни компании стартира експериментален проект, който в продължение на една година ще инсталира 27 рекламни пана. Подобни билборди можехме да видим във филма "Специален доклад" с участието на Том Круз. Рекламните пана от филма можеха да разпознават хората по име и да предлагат персонални рекламни предложения. Реалните билбордове нямат толкова големи възможности и използват камери и специално програмно осигуряване за разпознаване, което засега може да определи пола и приблизителната възраст на минувачите.
Целта на проекта засега е да събере данни за това, кои хора какви реклами гледат и по кое време на денонощието. По тези данни специалистите по маркетинг ще могат да планират стратегията на своите бъдещи рекламни кампании. Показването на рекламата може да бъде настроено по такъв начин, че да се показва различно съдържание, в зависимост от това, кой преминава покрай билборда. Засега съвсем обобщено - лак за нокти и любовни романи за жените, големи HD-екрани и кожени кресла за мъжете, червени спортни автомобили за хората от средна възраст и така нататък.
Официалните представители на новите рекламни пана заявяват, че получените изображения от билбордовете няма да се съхраняват, но това едва ли ще успокои хората, уважаващи неприкосновеността на частния живот.
Тези нови интерактивни билбордове вече не са само още по-големи рекламни плакати, а вече нещо друго. Остава да се надяваме, че никога няма да са в състояние да прочетат мислите ни и да ги изложат на публичен показ.
Източник: CNET